Alla inlägg under oktober 2009

Av Sara - 29 oktober 2009 17:26


Ja, ett av jobben är numera mina. En halvtidstjänst som speciallärare på en högstadieskola! Känns riktigt roligt! Visst hade det varit bättre om det varit på heltid men ändå! Tjänsten är fram till jul och efter jul är det fortfarande osäkert så jag räknar inte med något alls!


Men en del av mig kan nu lugna ner sig lite och andas ut. Nu behöver jag inte jaga tider som en tok längre utan kan passa på att njuta och spendera mer tid tillsammans med min älskling. Känns mycket skönt! =)



Av Sara - 28 oktober 2009 21:32


Fick ett mycket positivt besked idag! Det ena av jobben jag sökt är mitt om jag vill ha det! Dom ringde idag och det kändes väldigt bra! Nu väntar jag bara på vad det andra stället säger imorgon men jag har iaf fått en halvtidstjänst vilket känns toppen! =)


Jag har inte riktigt fattat det ännu men det smälter väl in så småningom!


Annars har dagen varit bra. Varit och jobbar på ett bra ställe idag men mycket trevligt folk. :-) Fasen vad jag har skrattat, det gör alltid gott! Men det som skrämmer mig lite är hur flörtigt det kan bli med en kollega egentligen. Det är inte bra alls. Det är inte så att jag vill vara tillsammans med honom men han är riktigt rolig att flirta med. Lite spänning och fjärilar i magen ger han. Han ställer sig ofta välidgt väldigt nära när han ska berätta något och det pirrar till i kroppen då. Ibland får jag bara en sådan lust att kyssa honom! *haha* Men det skulle aldrig jag göra. Jag vill ju vara med min älsklingssambo. Men lite flirtande måste man får göra eller??


Så nu är det bara att invänta morgondagens besked. Ska bli mycket spännande. *hihi*



Av Sara - 27 oktober 2009 11:10


Har varit på andra intervjun på två dagar. Känns spännande. Läget är helt annat än i morse.


Intervjun gick bra och vi känner ju varandra sedan förr så det var inte alls jobbigt. Men jag hade ont i magen imorse, det ska jag erkänna!


Så på torsdag får jag vet hur allt slutar. Vilket jobb jag eventuellt får och på torsdag får jag ta ställning till hur det blir framöver. Känns spännande men ändå jobbigt. Jag har nu gjort det jag kan och nu är beslutet upp till de andra att fatta. LIte jobbigt att det ligger hos dom andra nu. Jag kan inte påverka mera...men men. jag håller tummarna! :-)


Jobbar ikväll så jag passar på att ta det lite lugnt idag. Snart Hem till Gården. Jippie! =)

Av Sara - 26 oktober 2009 21:16

Den var tyvärr inte lika bra som de tre första. Lite av en besvikelse. Jag väntade på att filmen skulle komma igång men det gjorde den inte. Inte på samma sätt som de tre första som hade ett högt tempo.


Men filmen var okej att se. Kinnamans roll var väldigt liten. Tror han kommer tillbaka i en större roll i den femte filmen. Hoppas. Det kanske var hans frånvaro som gjorde filmen sämre? Kanske det.


Snart dags för att sova. Imorron är det andra intervjun. Ska bli intressant att se vad som säger. Vilka förutsättningarna är och om det finns möjlighet inför vårterminen också. Jag hoppas att mina frågetecken blir mer till utropstecken under morgondagen. Hoppas hoppas hoppas! =)

Av Sara - 26 oktober 2009 18:31


Under helgen hyrde vi de första två delarna av "Johan Falk" och dessa var överraskande bra. Speciellt bra var Joel Kinnaman i rollen som "Frank Wagner" - the ultimate gangster!


Det är han som lyfter hela filmen. Toppklass! Han är verkligen en grymt bra skådis. Filmerna rekomenderas starkt.


I eftermiddags hyrde vi de andra två och vi har redan sett den ena av dom. Och nu snart ska vi se den fjärde.


Av Sara - 26 oktober 2009 14:33


Det är väl just bara förnamnet. :-)


Varför är det så att allt ska komma samtidigt? Först ingenting, sen ingenting sen ALLTING??? Varför?


Så här ligger det till.


Idag har jag varit på en jobbintervju till en förskola för ett heltidsvikariat under ett års tid. Jättetrevlig personal och trevligt ställe. FIck bara positiva vibbar när jag var där uppe. Intervjun kändes inte som en intervju, mer som ett samtal. Tyvärr har min utbildning fel inriktning till detta jobb då jag är högstadielärare men dom var väldigt positiva till mig ändå.


Imorron ska jag på en annan intervju för ett vikariat fram till jul, kanske längre inom det jag är utbildad till. Jag har jobbat på den skolan förr och känner till stället. Dit ska jag då imorron och se hur tjänsten ser ut och vad den innebär. Det känns ganska säkert gällande denna för dom vill ha mig. Det har dom sagt.


Problemen är då några som hopar sig. Varför kan man då undra? VIlken I-lands problem att "välja" mellan två jobb. Men så är det inte heller. Jag har ingen aning om jag ens får förskollärartjänsten för andra som skulle intervjuas har rätt utbildning så det är nog mest troligt att jag inte får den. Men vad ska jag göra om jag blir erbjuden tjänsten??


Jag vet, det är inget jag kan påverka i dagsläget. Jag får förhoppningsvis besked på torsdag.


Men jag undrar vad dom säger på intervjun imorron. Jag är rädd att dom blir lite irriterad över att jag har ett annat jobb på gång också. Men har man inget jobb så söker man allt som finns juh!


Ja, morgondagen kommer även den att bli spännande. Jag vill bara få ett besked NU om förskollärarjobbet men jag förstår att jag kommer få vänta till torsdag. Men frågan är om det andra stället kan vänta till torsdag? Och vad gör jag då om jag får förskollärarjobbet, då sätter jag ju dom andra på pottkanten juh. Fan va krångligt allt ska vara. Hjälp!!


Råd mottages tacksamt!


Vi har vart och hyrt film för att skingra tankarna lite. Tredje och fjärde delen av Johan Falk serien. De två första var riktigt bra! :-)



Av Sara - 24 oktober 2009 14:31

Jobbar nu natt och dag känns det som. Ingen stund över för något roligt men det ska bli kul när lönen kommer sedan.


Så, mycket jobb och lite blogg. Så är det just nu.

Av Sara - 21 oktober 2009 16:07


Som timvikarie är jag ständigt på jakt efter något mer fast jobb. Behöver inte vara en tillsvidaretjänst men i alla fall ett vikariat. Så jag kan få någon form av stabilitet i vardagen!


Jag har sökt en massa jobb och ska på en intervju på måndag. Det känns verkligen spännande och jag hoppas att jag är aktuell för tjänsten. I så fall är den på ett år vilket är guld värt! Sedan har jag fått nys om ett vikariat men det är bara fram till jul och på halvtid. Den andra är på heltid. Det känns som om halvtidstjänsten blir någon form av back-up om jag inte får den förstnämnda tjänsten. Men jag tror inte riktigt att jag får den. Men jag hoppas och vill väldigt mycket! =) Fatta vilken trygghet att ha jobb i ett helt år på samma ställe! =)


Snart dags för en dusch och sedan iväg och lyssna på ett föredrag. Det ska bli intressant.


Jobbtankarna snurrar....hela tiden!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur har just du hittat till min blogg?
 Slump
 Genom att se ett inlägg på startsidan till bloggplatsen.se
 Via en annan blogg
 Sökning på google
 TIps från en kompis

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards