Alla inlägg under december 2009

Av Sara - 12 december 2009 19:07

Ikväll ska vi se sista delen av Stieg Larssons Milleniumtrilogi. Jag längtar! :-)


dagen har spenderats på stan och jag har handlat julklappar. Har kvar att hitta en till mamma. Hon är en svår en. Den ska kosta runt 100 kr, då blir jag nöjd.


Men om två timmar börjar filmen. Jag laddar redan nu!



Av Sara - 11 december 2009 19:52

Fredagen är här och snart börjar På Spåret. Ja, jag är nog äldre än mina 28 år...snarare 68! *haha*


Eftermiddagen har varit bra. Jag har varit lite nere och inte så sugen på att vara social men älsklingen har nog känt detsamma så vi har haft en stillsam fredag. Men det kan vara skönt ibland också.


Imorgon ska jag på stan igen och leta julklappar. Jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska köpa till mamma. Vad ger man mammor???


Nåväl, dags att göra lite te och mysa i soffan framför På Spåret.

Glad fredag!

Av Sara - 11 december 2009 17:11

Yes box!


Jag är numera korthårlg. Eller ja, kortare i alla fall. Jag har alltid haft långt hår men för ett år sedan vågade jag klippa kortare samt lugg. Häromdagen blev jag så himla trött på mitt hår. Inget hjälpte utan det bara hängde trist, platt och hemskt! Så då bokade jag en klipptid och nu är det gjort. Håret blev kortare och jättefint! Inte exakt som jag hade tänkt mig men jag är nöjd ändå. Nu är det hon som har stylat det och det blir alltid bättre när jag får göra det själv. Så när jag tvättar det nästa gång och fixar till det, först då känner jag hur det är. Sedan var jag och köpte hårfärg så inom kort ska det bli chokladbrunt. Tror det kommer bli toppen. Jag har haft den färgen förr och trivdes väldigt bra i den.


Ikväll var tanken att jag skulle ha fikat med min kompis och hennes jobbarkompis runt 18. Så jag anpassade middag osv så att jag skulle hinna. Kl 16 får jag ett mess som säger att dom åker nu. Det var fler från jobbet som skulle med. "Det blev en jobbgrej men du får gärna följa med". Men va fan, snacka om att känna sig som tredje hjulet. Det har jag ingen lust med. Så jag stannar hemma. Men det irriterar mig ändå. Jag frågade henne via mess redan kl 13 om det skulle bli 17 eller 18 men svaret kommer kl 16 när dom redan åkt. Det gjorde mig förbannad.


Men men, nu får jag och älsklingen en mysig hemmakväll. Fredagsmys liksom! =)


Av Sara - 9 december 2009 20:53

Dagen har varit bra. Inte lika stessig som igår och det var skönt. =) Eleverna har skött sig väldigt bra men mitt tålamod testades otroligt mycket vid ett tillfälle idag men det gällde bara att ta djupa andetag och försöka igen. Och det lyckades! Trägen vinner! =)


Kvällen har ägnats åt att handla mat inför några dagar, samtalat med älsklingen, pratat med mamma i telefonen och blivit lite arg på henne och hennes tjat! (Jag har faktiskt flyttat hemifrån och kan klara mig själv, trots vad hon tror!)


Har just kollat på Bonde söker fru vilket alltid är mysigt. Kärlek är vackert!


Nu blir det att kolla på sista delen av Morden. Vem är mördaren??



Av Sara - 8 december 2009 18:36

Dagen på jobbet har varit bra. Stressig men bra. Eleverna har skött sig - i alla fall de flesta! :-)


Jag är grymt trött ikväll och kommer att göra så lite som möjligt. Nu blir det soffan och kolla på "Vänner". har som tur är inget jobb att planera ikväll vilket är nice.


Kvällens ord är vila! :-)

Av Sara - 7 december 2009 19:10

Nu plockar älsklingen fram paketen. Detta ska bli mycket spännande! *hihi* känner mig som ett barn på julafton! :-)

Av Sara - 7 december 2009 17:18

Vi har varit ner på stan en sväng och tog en mysig fika på stans mysigaste kafé. *mums* Sedan åkte vi och hyrde film. Vi hittade egentligen ingen direkt vi ville se utan fick leta ett tag och det slutade med att vi hyrde "DaVinci koden" för ingen av oss har sett den. Så den ska vi snart sätta igång och äta middag till den. Vi har massor med goda rester kvar från igår, kycklingnachos! *mums*


Dagen har varit toppen. Massa gratulationer som värmer!


Nu film och middag!

Av Sara - 7 december 2009 12:55

Idag känner jag mig riktigt uppvaktad. Gratulationerna strömmar in, på sms, på facebook, på telefon och via posten. :-)


Det värmer verkligen att alla kommer ihåg. Tack så mycket! :-)


Älsklingen är på stan och ska fixa det sista sa han. Ikväll stannar vi hemma och myser framför en bra film och bara är. Sådant gillar jag.


Det som ger mig lite oro idag är över jobbsituationen framöver. Jag har bara jobb fram till 18:e december och sedan ingenting. Vad gör jag då?? Jag har ingen lust att jobba inom hemtjänsten på heltid igen. Men det klart, bättre än att vara arbetslös. Men jag vill ju helst jobba inom skolan. Men jag försöker att inte tänka på detta idag. Idag ska ju vara en rolig dag och ska inte ägnas åt tankar på pengar och framtid. Idag vill jag leva i nuet!!!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur har just du hittat till min blogg?
 Slump
 Genom att se ett inlägg på startsidan till bloggplatsen.se
 Via en annan blogg
 Sökning på google
 TIps från en kompis

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards